#Ford Focus




A százas zöldhatár alatt a Ford Focus
 

A százas zöldhatár alatt a Ford Focus

Az első családi kompakt lett a Focus, amely az 1.0 literes benzinmotorjának és sok más apró hatékonyságnövelő megoldásnak köszönhetően teljesíteni tudja a 99 g/km-es széndioxid-kibocsájtási értéket.

hvg.hu hvg.hu




A táblagépek áradata Las Vegasban: ez volt a CES 2011
 

A táblagépek áradata Las Vegasban: ez volt a CES 2011

Nem hozott nagy meglepetést az idei Consumer Electronics Show, ahol a legújabb szórakoztató-elektronikai fejlesztéseket mutatták be a közönségnek. Bár sem az Apple, sem a Google nem vett részt az eseményen, a megjelent cégeknek és gyártóknak köszönhetően szinte minden standon lehetett találni valamit, ami többé-kevésbé kapcsolódik a két nagyvállalat technológiáihoz. A szakvásár sztárjai egyértelműen a táblagépek voltak és idén először az autógyártók is megmutatták, milyen meglepetéseket tartogatnak a közeli jövő négykerekűi.

hvg.hu hvg.hu









December tesztautói: 69 lóerőtől 333-ig
 

December tesztautói: 69 lóerőtől 333-ig

Decemberben autós rovatunk leggyakoribb vendégei olaszok voltak, köztük két amerikás olasz, de megtapasztaltuk, milyen a 333 lóerős Audi S4, valamint, hogy mit tud a hazai cégek kedvence, a Ford Focus.

Biró Csongor Biró Csongor

Ford Focus teszt: mindent tud
 

Ford Focus teszt: mindent tud

A Ford Focusban olyan technológiákkal ismerkedhetünk meg, amelyek eddig nagyobb osztályok kiváltságai voltak: koccanásgátló, parkoló robot, sávelhagyásra figyelmeztető, sávtartó, táblafelismerő, automatikus távfényszóró, fáradtságra figyelmeztető rendszer, és távtartó sebességtartó automatika. Kipróbáltuk mindegyiket – áldozatok nem voltak, csak egy légből épített hóembert gázoltunk el parkolás közben.

Biró Csongor Biró Csongor

Ford Focus teszt: jó autó, de drága
 

Ford Focus teszt: jó autó, de drága

Nem siettem el a Ford legfontosabb autójának a tesztjét. Emlékszem, éppen Bécsbe indultunk egy Peugeot 5008-cal, csípős hideg volt és hó, amikor a parkolóban először megláttam ezt a piros autót. Annyira új volt számomra, hogy hátrahőköltem, és mint a gyerekek körbejártam, majd a sötétben próbáltam átlátni az ablakain, kutattam belső titkait. Kollégám megszánt és kinyitotta a Focust: óá kiáltottam fel megdöbbenésemben. Lassan eltelt egy év, 17 ezer kilométert futott már a kocsi, de ugyanúgy megbámulom. Tetszik.

Biró Csongor Biró Csongor

Milyen alsó-középkategóriás autókat vesznek a cégek?
 

Milyen alsó-középkategóriás autókat vesznek a cégek?

Az alsó-középkategória tipikus munkaautó-kategória. A HVG Cégautó 2010 különszám adatai szerint ebben a kategóriában a listavezető a Ford Focus, követője az Opel Astra és a Suzuki SX4. Az eladások kivétel nélkül szerényebbek, mint 2008-ban, különösen az olcsóbb modelleknél. Jelentőset lépett előre a rangsorban a hét évre vagy 150 ezer kilométerre szóló garanciát nyújtó Kia cee’d és a hasonlóan kiemelkedő jótállású, öt év korlátozásmentes garanciával kínált Hyundai i30. Jelentősen lecsúszott a listán a Volkswagen Jetta, a Fiat Bravo és a Toyota Auris. Ez utóbbi 2010 elején felfrissült, ami újabb lendületet adhat a céges eladásoknak.

unknown unknown